JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


22 september 2011

3. Een bijna vergaan blaadje

Gebruikt materiaal: een blaadje van de grond, papier, potlood of fineliner, acrylverf, rollertje.


Gisteren vond ik een bijna vergaan blaadje in de tuin. Zou hij van dit jaar zijn, of misschien nog van vorig jaar? Hij ziet er prachtig uit.
Ik plak hem op een velletje en ga er met potlood omheen. Speels voeg ik steeds meer lijntjes toe. Het blaadje openbaart zo al zijn schoonheid.
'Wat je tekent, ga je liefhebben'.
Al doende ontstaat er een tekst die bij het werkstuk past.

Wat nu? Ik maak een kopietje en verkreukel hem. Houd er zelfs een lucifer bij. Als het werkstuk over 'vergaan' gaat, wil ik het ook goed aanpakken. Het gaat immers in deze fase vooral om de beleving van het thema. Of het wat wordt zien we straks wel. En trouwens: het is toch maar een kopietje!


Rollertje van de Gamma opgezocht. Wat acrylverf in een bakje en rollen maar. Ik neem lekkere warme herfstkleuren, het papier is me tot nu toe veel te saai.
Ook de ondergrond doet mee. Dat papier kan ik straks vast ook weer gebruiken.


Het vel iets versprongen op de ondergrond geplakt. Zo ontstaan er nieuwe witte ruimtes die het geheel wat spannender maken. Ik kopieer en verklein het blaadje nog één keer en plak hem in het midden.
Nu is er ook plek om wat laatste tekst toe te voegen. Wat is de conclusie? Wat heb ik ervaren? Wat heeft dit kleine blaadje me te vertellen?
Goed, oké, ik snap het. Zo nu en dan moet er tijd zijn om los te laten, om afstand te nemen, om de boel de boel te laten, om met de benen omhoog op de bank... yes, lekkere boodschap.
De zon schijnt, ik ga nog maar eens heerlijk door de tuin. Lopen en kijken dus, niet werken!!! ;)

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtig Blog! Inspirerend! Vrolijk en duidelijk.