JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


21 september 2011

1. Achtergrond en uitnodiging

"Een kunstzinnig dagboek.
Een dagboek niet alleen om in te schrijven, dat is me te magertjes.
Wat ik wil is genieten van beelden en foto's. Ze gebruiken om m'n creativiteit aan het werk te zetten. Ik wil schilderen, schrijven, dichten, collages te maken, afdrukken, fotograferen, experimenteren...
Dat doe ik natuurlijk al volop in m'n eigen werk en tijdens de vele workshops die ik geef.
Maar ik wil het gebundeld, op volgorde, als een dagboek.
Ik wil als het ware scheppend bezig te zijn in mijn eigen Juwelenboek."

Juwelenboek? Ja, zo heb ik ze genoemd.
Een boek waarin je een creatieve reis aflegt,
waarin je allerlei technieken door elkaar gooit om zo van het ene idee in het andere te rollen,
een kunstzinnig dagboek waarin je jezelf ontdekt,
je dromen uitwerkt,
je herinneringen bewaart,
je even lekker uitleeft,
je eigen waarheid en wijsheid vindt en vormgeeft.

Een plek voor jezelf,
een plek die je inspireert,
troost,
gaande houdt,
energie schenkt,
plezier en voldoening geeft.
Waar je jouw unieke vorm zichtbaar maakt.
Een plek als een schatkist vol juwelen!

In dit blog beschrijf ik allerlei ideeën om aan je juwelenboek te werken. Er is altijd een thema dat je op gang helpt, je aan het denken en fantaseren zet. Soms kan dat een foto zijn, maar het kan ook een beeld zijn dat ontstaat uit een kunstzinnige techniek. Vanuit een beeld dat je bekijkt, tekent of schildert, komt je eigen scheppend proces immers gemakkelijk op gang.

Steeds is aangegeven welk materiaal je kunt gebruiken. De technieken variëren. Ontdek ze al doende! Maar je zult al snel je eigen weg inslaan, je eigen vorm vinden...
Want ook jij bent een kunstzinnig mens!

Ben je geïnspireerd geraakt en doe je mee? Stuur je ideeën,je werkstukken, je wijsheid op, dan plaats ik ze op dit blog!
Laat je juwelen aan de wereld zien door ze te delen!
Geef het blogadres door aan je vriendinnen, begin zelf een groepje in je keuken...
Kortom: Steek elkaar aan en verspreid al het moois door de wereld.
Volg het blog en geniet van het ontstaan van je eigen Juwelenboek!

Geen opmerkingen: