JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


15 december 2011

16. Mood-book


Jullie hebben vast en zeker wel gehoord van het verschijnsel 'moodboard' maken. Dat gegeven inspireerde me tot het maken van een 'moodbook', een boekje waarin je allerlei humeuren kunt weergeven.



Eerst papier bewerken. Hier heb ik papier gebruikt dat ik uit m'n franse Juwelenboek scheurde. Met vetkrijt er allerlei symbolen opgetekend. Aan twee kanten bewerkt. Dat is handig voor straks.


Vervolgens met acrylverf er overheen gewerkt. Met penseel, maar ook met een sponsje.


Een geinig figuurtje opgezocht. Omtrekken en uitknippen.


De dansende dames krijgen door de kleuren als vanzelf verschillende sferen.
Met fineliner teksten toegevoegd.



Nu een basisboekje maken met stevig papier. Je neemt een lange strook papier en plakt hem eerst aan het voorplankje. Vervolgens vouw je het papier een paar keer zigzaggend heen en weer en eindig je met het plakken op het achterplankje.



Nu kunnen de dames een plekje krijgen. Ook superslecht gehumeurde dames mogen erin!



Ook de voorkant krijgt een afbeelding. De titel van het boekje heb ik om het figuurtje heen geschreven.

5 opmerkingen:

Annie zei

Een heerlijk boekje! Zo jammer dat we geen buren zijn; we zouden vast en zeker vaak samen spelen!! ;-D

Jacinta Kogelman zei

Je brengt me op een heel leuk idee waar ik dat mooie dikke papier wat ik van je kreeg voor kan gebruiken!

www.hetjuwelenboek.blogspot.nl zei

Ben heel benieuwd! Stuur je een afbeelding door? Groetjes!

Marjolijn zei

Ziet er super uit, komt ook op mijn (steeds groter wordende) stapel ooit nog eens te doen!!

Madeleine zei

Wat is dit leuk!!!!