JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


21 februari 2015

126.4 De magie van de maan.

Daar gaat-ie weer. Op naar de volgende twee pagina's...
Na een zonnige aflevering, nu wat magie bij de maan.
De twee pagina's die ik wil gebruiken zijn precies goed. Anders was ik er nog even over gerold, maar dat is niet nodig.

1.
Links wil ik een grote maan. Met een passer even tekenen. Of nee, ik kom een mooie ronde maankalender tegen. Als ik die er op plak, ben ik in één keer klaar.

Waar plaats jij de maan? Wordt het een heel kleintje? Met flink veel ruimte eromheen om magie aan te brengen? Of wordt hij zelfs onzichtbaar en schilder je een manestraal naar de aarde, waarin de magie verstopt zit?




2.
Nu op zoek naar papier dat ik erbij vind passen. Uit mijn voorraad cadeaupapier komt het volgende: 





3.
 En nu maar scheuren en plakken. Wat vind jij leuke symbolen? Wat kom jij tegen in je papiervoorraad, tijdschrift of op internet?
Als je wat uitprint, is het handig de pagina even te fixeren met bijvoorbeeld haarlak. Dan loopt de inkt niet door als je er overheen schildert.
Maar misschien vind je het leuk zelf symbolen met een watervaste stift te tekenen. Al die variaties zijn zo leuk. Iedereen komt ergens anders terecht.




Het ene papier glimt en het andere is dof. Leuk!



4.
Een dikke laag lijm erop en op zoek naar structuren om er overheen te zetten.  Ik vind nog een bakje schelpengrit. Ooit gekregen van een cursist die een kanarie had. 
Welke structuren vind jij leuk? Potloodslijpsel? Zaagsel? Zand uit de tuin? 



5. 
Strooien maar in de dikke lijmlaag. Die kleurt toch transparant op.





6. Gezelschap van de kat. Ook heel belangrijk... 
"Waarom kan ik nu niet bij dat water? En wat doet die kwast daar? Dit lukt zo niet..."





7.
 In de kast kom ik nog een potje van de Xenos tegen. Decoratiezand voor onder een kaars. Het is trouwens zout met een kleurtje. Dat is leuk, want het glinstert een beetje. 




Dat er ook maar bij. Er moet iets van de symbolen op het papier zichtbaar blijven, maar ook weer niet te veel....   




8. Nu met een droge kwast verf toevoegen op plekken die ik niet mooi vind. Dat gaat heerlijk over al die structuren.  De maan krijgt zo de nodige kraters...



9. Wel een relatie leggen met de omgeving. Anders is de vorm zo 'uitgeknipt'...
Dus ook de kwast door het heelal, haha. Alles kan.



10. Een laatste kwaststreek van de kat:



En klaar!


Veel plezier met je eigen magie. Ik wacht vol spanning jullie avonturen af.
En scrol in het blog nog eens terug.
Er zijn hele mooie aanvullingen gekomen van Els Morsink en Marian Meijerink. Super leuk.

Tot volgende week maar weer!

**************************

Een prachtige aanvulling van Els Morsink:



En van Marian Meijerink weer een totaal andere,
met ook weer veel verrassend materiaal:



"In de maneschijn, 
In de maneschijn, 
Klim ik op het trapje 
Door het raamkozijn!"


**************

En Annet Smorenburg vaart er lustig op los tussen haar geliefde Terschelling en haar thuis op de vaste wal:

'Ik zag een boot en een eiland in de bladzijden.
Ik hijs de zeilen en ga op weg!
Maar na de reis kom je weer thuis op je eigen eiland.'


*******


En tijdens de zonsverduistering ontstond ook verrassende magie bij Sandra Puijpe:




'Open yourself to magic
and everything will be possible'


*****



Geen opmerkingen: