JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


28 januari 2013

90. Judaspenning 3.


Weer een nieuwe, natte laag over mijn judaspenningwerkstuk gezet. Het blijkt een dag of drie te duren voor zo'n laag opgedroogd is in dat koude atelier. Het is nog een wonder dat de zaadjes niet gaan kiemen, maar aan de andere kant... Ik zou er ook geen zin in hebben in die temperatuur, haha.

Liep bij de Gamma rond en zag daar leuk behang met proefstukjes in bakjes. Zijn natuurlijk niet bedoeld voor niet-behangers, maar ik kon het niet laten. Het behangetje past zo mooi bij het thema dat in me speelt! Welke te kiezen kiezen? Even nauwkeurig bestuderen. Ik bedoel maar, er zijn grenzen, je neemt natuurlijk niet de hele voorraad mee...
Kwam er nog een verkoopster naar mij toe, die vriendelijk vroeg of ik hulp nodig had.
Waarop ik maar tactisch geantwoord heb: 'Ja, je moet soms ergens beginnen he`!'
Deze is het geworden:



Vanmorgen opgestaan met een song van Fleedwood Mac: 'Don't stop thinking about tomorrow'.
De tekst blijft in m'n hoofd hangen.
Ah, natuurlijk! Die moet in het werkstuk, precies passend voor judaspenning, een nat doek en vooral voor mijzelf!



En wat vinden jullie van dat piepkleine bloemetje rechtsonder?
Perfect op z'n plek toch!?!


*


1 opmerking:

Dymphie zei

dat piepkleine bloemetje is de krent in de pap :) Prachtig geheel!