JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


27 april 2012

47. Doorsnede

Nog steeds bezig met mijn beeldboek  'Eieren', zie ik ze overal.
Deze kapot gevallen doorgezaagde steen wilde iemand weggooien en kon ik nog 'redden'.




Ik heb hem op een vel geplakt waarover ik met een roller al eens een basis op gemaakt had. Stof erbij, gesso erop en tekst erbij.
Een opengebroken ei. Stevig aan de buitenkant. Er is veel druk op uit geoefend, maar daardoor is er van binnen die prachtige kristalvorm ontstaan...

De tekst komt van Maurice Knegtel, geplaatst in de 'Juweelmail' (!) van Hans Korteweg. Inspiratiemail waar je je op kunt abonneren.:

http://www.juwelenschip.nl/index/inspiratie.html?page=46&id=159

Een gedeelte uit de tekst heb ik in het werkstuk verwerkt:

Ik ben zen.
Om mij te vinden
hoef je je leven niet te veranderen,
je baan niet op te geven
en je relaties niet te verbreken.
Ik ben het leven zoals het is.
Je vindt mij op de plaats waar je je leven leidt.
Wie ben ik? 



Geen opmerkingen: