JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


05 april 2012

43. Van krans tot ei.

Materiaal: foto van de krans in de tuin (kun je gewoon aanklikken en uitprinten als je hem zelf als startpunt wil gebruiken!!!!), kleurpotlood, fineliner.

Iets wat ik vaak doe en waar ik het vorige item ook mee eindigde is het volgende: met fototoestel de tuin in , rondlopen en kijken waar mijn oog op valt. Wanneer ik dan daar mee aan de slag ga, ontdek ik de boodschap die erin verpakt zit. Probeer het maar eens, het werkt.



Dit keer was het de krans op mijn tuintafel. Hij ligt er al lang en is gemaakt van dikke wortels. Binnenin stop ik steeds wat anders. In de winter een bakje met vogelvoer, in de herfst bijvoorbeeld rozebottels en nu een potje blauwe druifjes met wat eieren.

Die krans fascineert mij juist door die dikke wortels. Een soort ondoordringbare mangrove rond een prachtige kern.
Uitprinten en aan de slag. Die wortels verder uitwerken. Licht en donker erin aanbrengen. Net als het leven, je gaat door licht en donker, je ontkomt er niet aan.
Maar dan toch is er de weg naar die mooie kern. Er ontstaat nieuw leven, onontkoombaar, groei is niet tegen te houden.


De volgende tekst komt bij me op:
'Sometimes
you have to struggle
through hard times,
to find the beauty of
an accepting heart...'

Eigenlijk kan er in het midden nog een hart, maar ik vind die net uitkomende blauwe druifjes ook wel mooi!
Ter ere van deze 'paasboodschap' het geheel met potlood nog in een ei geplaatst.

Toen ik het werk even scande om het op het blog te zetten, kwam al experimenterend het 'negatief' voorbij. En die vind ik ook prachtig!
Donker, nog geheimzinnig, maar met dat mooie, lichtpaarse hart.
Daar ga ik beslist nog wat mee doen!




Fijne paasdagen en in welke situatie je je ook bevindt, stel je open en vertrouw op dat bruisend nieuwe leven dat ontstaat!

Geen opmerkingen: