JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


21 december 2011

18. Het verhaal van 6 stempels.

Materiaal: foam, foamlijm, papier, schaar, acrylverf.

Ik ben nieuwe stempels aan het maken en probeer wat verschillende manieren uit. Op dit moment ontstaat er een serie grote stempels van foam, met foamlijm op blokjes hout gelijmd. Ze zijn ongeveer 6x6 cm.

Natuurlijk kan ik niet wachten ze te gebruiken, ook al zijn er nog maar 6 klaar.
Ik ben ook heel benieuwd wat het gaat opleveren!

Eerst maar eens op een gemarmerd papiertje uitproberen.
Kriskras erop gestempeld. Nu van de letters woorden maken en van die woorden weer zinnen.
Er komt een mooie tekst te voorschijn. Hij gaat over de waarde van iedere crisis. Het ego denkt in goed, fout, vroeger, straks beter...
Maar wat er ook gebeurt, het is altijd ingebed in 'Zijn'.
Alles verschijnt in ons 'bewustzijn'.
Iedere gedachte is ook een vorm die opkomt in dat veld van Zijn.



Het ego heeft daarin ook zijn plek. We ontwikkelen door de wrijving allerlei vaardigheden die we in Openheid kunnen gebruiken.
Niets valt buiten het alomvattend Bewustzijn. Er is niets fout, hoe ons denken er ook tegenaan protesteert, verdeelt en streeft.


Ik vind het leuk de tekst ook beeldend vorm te geven. Wanneer ik nu eens een 'kleedje' knip van papier, met daarin de cirkel, symbool voor oneindigheid en alomvattendheid, en daar doorheen tamponeer...

Het beeld wat nu ontstaan is, dekt voor mij de lading!
Het lijkt een warboel, er zit een stevig contrast tussen licht en donker in en toch valt het binnen steeds ruimer wordende cirkels van eenheid.

Wat er nu gebeurd is, vind ik het steeds weer wonderbaarlijke van het werken met tekst en beeld.
Iets van wat in je leeft komt naar boven, waarbij je eigen innerlijke wijsheid als vanzelf een plek krijgt.
En een beeld zegt soms meer dan vele woorden!
'Perfectie van de imperfectie' zou de titel van dit werkje kunnen zijn.




De volgende dag leveren de volgende 6 stempels weer een heel ander beeld op. Ik stempelde de letters op een reclamefoldertje.

2 opmerkingen:

Jacinta Kogelman zei

Waauuuwww!!!!

Jenny de Bode zei

O, wat herken ik dat proces...je laat je pen of penseel zijn gang gaan en er komt iets wat je niet had verwacht of bedacht, maar waar je heel blij mee bent omdat het uit een diepe bron naar boven kwam geborreld...

Heel inspirerend, jouw stempelwerk.