JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


06 oktober 2024

Wat een contrast 2, Zwart en wit.

 Ben jij een zwartkijker?
Ik was een hele echte!
Heel serieus, en dat kwam mij duur te staan...

Amper droog achter de oren, ging ik op mijzelf wonen.
En kocht mijn eerste tv.
Jazeker, met uitschuifbare antenne.

Na verloop van maanden ging mijn deurbel en stond er een inspecteur op de stoep.
Of ik wel kijk- en luistergeld betaalde?
En ook voor mijn radiootje had betaald moeten worden.
Dat werd een flinke boete!

Of ben jij een witkijker?
Een zogenaamde positivo?
Een optimist, die, met alle gedachtes onder controle,
een rijke toekomst naar zich toetrekt?
Happy flower power paradise?

Tja, ook nu doe ik verder het zwijgen er maar toe.

Maar zeker is zeker, het wordt deze keer 

Zwart / Wit


Neem je gelliplate en verf hem in met zwart aan de ene kant
en wit aan de andere kant.
Wordt het wat grijs in het midden?
No problem, that's life.

Nu ga je een nieuw element toevoegen, dus zoek naar een plaatje in je tijdschriften
dat erbij past.
Je gaat een verhaal maken!


En dan vervolgens uitwerken met krijt, potlood
en vooruit dan, een beetje kleur.
Hierboven plakte ik de hand erbij,
waardoor er natuurlijk rechts vogeltjes getekend moesten worden.


Welke boodschap heeft de vogel voor de mensen in dat bergdorpje in het duister?
Mij is het wel duidelijk.
Zwart-wit brengt verhalen tot leven.

Laat ze ontstaan!

Veel plezier!


***

De bijdrage van Annet Smorenburg:




'Aan zee'

***

De bijdrage van Liesbeth Libert:


'Op zoek naar vrede'


'Hoop in toekomst'


'Yin en Yang'


***

De bijdrage van Mari-Anne Heerding:


***















Geen opmerkingen: