JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


25 maart 2021

Klein boek om het licht heen, deel 5

 Spelen met groot en klein.


Ik ben helemaal weg van koolzaadvelden,
van bermen vol klaprozen, 
van stinzenplanten in een park.

Hoe zou het zijn om daar als bijtje tussen door te vliegen?
Hoe eindeloos moet zo'n universum wel lijken?


Ooit tekende en plakte ik rond een aantal jeugdherinneringen voor mijn dochter,
spelend met groot en klein.


Later zette ik mezelf eens in zo'n geluk brengend klaverveld.

Speel deze keer ook eens met groot en klein, door jezelf of iemand of iets anders
 heel klein in zo'n veldje af te beelden. 
Zet de verhoudingen eens op de kop.




Maak je ondergrond licht en luchtig
 en een beetje rustig met gesso een verf. 
Laat de oorspronkelijke kleuren er mooi wat doorheen schijnen.

Bij bovenstaand voorbeeld heb ik het 'rotsblok 'behouden als leuk opstapje. 
Er overheen de bloemen geplakt
en het figuurtje klein erbij.

Geniet van de lichte, oneindige wereld,
die je op je papier schept.

Groetjes,
Christine


***

De bijdrage van Annet Smorenburg:





***

De bijdrage van Liesbeth Liebert:







***

De bijdrage van Willemien Moerman:



***

De bijdrage van Trees van Rensch:


***

De bijdrage van Els Morsink:




***

De bijdrage van Annemie Hesen:



***

De bijdrage van Marlies van Wijngaarden:


***

De bijdrage van Janny Buijs:



***

De bijdrage van Marian Meijerink:



***







Geen opmerkingen: