JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


03 april 2016

134.14 Artmail, heartmail, les 14

Dit keer de bijdrage van Marian Meijerink met als thema:

Liefdesbrieven 

of kaartjes met lieve woorden. 


Heb jij ze bewaard?
Van je partner of vriendjes van vroeger?
Of bewaar je de juwelen van kaarten waarin je liefs en wijsheden toegewenst krijgt?
Voor de basis van deze pagina gebruiken we ze. 
Kopieer de brieven/kaarten en of adressen en bedek de 2 bladzijden ermee. 
Met acrylverf en roller geef je een kleurtje. 




Voor het versieren gebruiken we plastic en een strijkijzer. 
Dun plastic van tasjes, verpakkingsmateriaal, waar ze de hooibalen in verpakken etc. 
Het mag dubbel of met plooien onder het strijkijzer. 
Je kunt draden/kant er tussen leggen want het smelt vast.  
LET OP: strijk/smelt het tussen bakpapier. 


 Ik heb er een gezicht van gemaakt en harten
Naai het gezicht en harten op wit papier dan komt de kleur van het plastic goed uit. 
Accentueer eventueel het gezicht. 


Daarna haar toevoegen, 
een mooie schikking maken,


 wat stempelen en je lievelingskaart in het vakje stoppen. 

Veel succes en ik kijk uit naar jullie creaties. 

HeArtelijke groet
Marian Meijerink. 

***

De bijdrage van Els Morsink:





***

De bijdrage van Jolande:






Ik had nog scrapbookpapier met een soort van liefdesbrief erop,
 dat heb ik gebruikt voor de achtergrond.
Daar heb ik heel vaag een hartjesstempel (dat bestaat uit allemaal kleine hartjes) op gestempeld 
en de randen geïnkt.
Paul en ik geven elkaar regelmatig mooie kaartjes. 
Vorige maand kreeg ik een hele mooie; allemaal kleine figuurtjes 
(waarschijnlijk met een laser uitgesneden)
 en die heb ik op de linkerpagina geplakt, 
want ik vind het te mooi om in een mapje te stoppen.
De mapjes heb ik trouwens verwijderd,
 ik vind het erg lastig werken en als ik een mapje wil hebben, dan maak ik er eentje bij de pagina past.
Op de rechter pagina heb ik ook nog twee mooie kaartjes geplakt.
Het strijken van draadjes tussen plastic heb ik overgeslagen.


Groetjes van Jolande

1 opmerking: