JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


29 januari 2012

26. Beeldboek over de liefde

Materiaal: dik papier, verf, fineliner, ringband, lintjes, etiketten en allerlei kleine dingetjes die je ooit verzamelde.


Het beeldboek is ingebonden. Ik heb zelf een handig apparaatje daarvoor, maar je kunt het natuurlijk ook met lintjes die je door gaatjes van een perforator steekt verbinden met elkaar!


Het cadeaupapier, bedekt met zand en gestempelde letters vormen de eerste pagina van de binnenkant.


'Liefde begint met acceptatie van wat is, wàt het ook is! Door acceptatie ontstaat ruimte om weloverwogen je weg te vervolgen.'

Onder de strook met de vlinder zit een gedicht van James Joyce:
'Lean out of the window,
Golden hair,
I hear you singing
A merry air...'




Dit zwarte kant met de kleine goudkleurige pailletjes moet er voor mij echt in.
Het staat symbool voor onze schaduw die we al levend zichtbaar maken en die zoveel liefde kan gebruiken...




Tijdens de workshop van afgelopen zaterdag, door Anja en mijzelf gegeven, brachten verschillende mensen mooie teksten mee voor hun eigen werkstuk.
Mijn labels waren nog onbeschreven, en wat pasten ze er mooi bij!

Sieny:
'Never, never, give up!
De wereld kan niet zonder jou!'

Wilma:
'Alles wat ik draag is licht.'

Joke:
'On the day that you were born, the angels came together
and decided to create a dream come true.'

Irma:
'De kleur van je hart is een kristal
met vele facetten.'

En hieronder de tekst die Annet meenam:
'Liefde is een energie die waarheid naar boven brengt. Daar hoef je niets voor te doen; het is een natuurwet. Liefde is geen gevoel maar een kracht.'


Wat er in het kleine boekje komt dat op deze bladzijde is gelijmd, weet ik nog niet. Dat is ook het leuke van deze beeldboeken; ze groeien nog een tijdje door...



Deze workshop van twee dagen komt beslist een keer op het programma.
Maar nog even geduld. Deze pauze en stille tijd voor mij leveren heerlijke ideeën en experimenten op.

Ken je iemand die het item leuk zou kunnen vinden?
Stuur het blogadres dan eens door.
Ik vind het ontzettend leuk ideeën met elkaar uit te wisselen.
'En de grootste uitdaging
is het liefhebben van onze zwaktes,
onze angst, pijn, schaamte
en andere overlevingsstrategieën
van ons kleine ikje.
In het licht van ons bewustzijn
komt dat allemaal omhoog.'

3 opmerkingen:

Annie zei

ik vind 'm prachtig!

Stineke zei

Christine,

Mooi bedacht, en prachtig uitgewerkt!
Stineke

Jolijn zei

Leuk ook dat iedereen zijn eigen teksten meebracht!