JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


13 februari 2016

134.11 Artmail, heartmail, deel 11


Daal eens af naar de wijsheid van je hart.
Welk dier wacht daar op jou?
Welk dier wil jou vergezellen?




Bij mij is het een uil, die me draagt en wiens wijsheid een richtlijn voor me is.
Welk dier wil jou ondersteunen? 
En wat wil het je vertellen?




Waar brengt het dier je naar toe?
Of waar helpt het je bij?
Mijn uil brengt me naar een prachtig land, vol genuanceerde kleurschakeringen,
 met alle emoties en gevoelens die ons leven verrijken.




Knip en plak en schilder het met acrylverf aan elkaar tot een mooi geheel.
Of gebruik, zoals hieronder, veel laagjes papier en vliesdoek om de juiste sfeer te scheppen.




In het envelopje zit nog een uitgebreide, persoonlijke tekst.
  Er zijn zoveel vogels, met toepasselijke verhalen, dat ik dus twee pagina's heb gemaakt.
Het onderwerp is zo breed, dat ik er wel een beeldboek mee zou kunnen vullen!
Veel plezier met het thema 
en ik ben benieuwd naar de symboliek van het dier dat zich bij jou aandient.

Groetjes,
Christine


***

De bijdrage van Els Morsink:

   

May it be an evening star shines down upon you
May it be when darkness falls your heart will be true
You walk a lonely road .Oh! How far you are from home

Mornie utúlië (darkness has come)
Believe and you will find your way
Mornie alantië (darkness has fallen)
A promise lives within you now

May it be the shadows call will fly away
May it be you journey on to light the day
When the night is overcome you may rise to find the sun

Mornie utúlië (darkness has come)
Believe and you will find your way
Mornie alantië (darkness has fallen)
A promise lives within you now

A promise lives within you now

Enya

***
De bijdrage van Wilma Jansen:






Het dier dat me aanspreekt is de vlinder, 
omdat deze mij een gevoel van zomer,
 ontspanning, lichtheid en eeuwigheid geeft.

***

De bijdrage van Jolande:




***

De bijdrage van Annet Smorenburg:



Op de bladzijde  zat een vlek. Ik zag er een vlieger in.
De dieren die erbij passen zijn vogels, beiden vliegen vrolijk in de lucht.
Het geeft me een vrij gevoel.
Het geborduurde vogeltje is een eerste poging van mijn oma om iets te borduren.
Het vogeltje rechtsonder heeft mijn moeder gemaakt op een cursus Hinderloper schilderwerk.
Ik had ze beide bewaard, maar wist niet zo goed wat ik er mee moest.
Nu komen ze goed van pas en worden zo bewaard.
De achterkant van mijn boek is ook af.


***

De bijdrage van Margriet van der Zee:









Geen opmerkingen: