JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


11 december 2015

134.7 Artmail, heartmail, deel 7

Met dit regenachtige weer kreeg ik behoefte aan

Een vleugje magie!


Waar denk jij aan bij magie? Welk sprookje vind je leuk? Op welk magisch figuur blijft je blik hangen als je op internet of pinterest zoekt? Welke magie raakt jouw hart?

Om deze pagina te maken, heb ik in het midden van mijn beeldboek een nieuwe pagina toegevoegd. Jippie, dat betekent weer veel speelruimte erbij. Eigenlijk ben ik niet aan de beurt, dit is zomaar extra en nu kom ik geen ruimte tekort. Die middenpagina houd ik voorlopig onbewerkt, dan kan ik eindeloos toevoegen.



Wat heb ik toegevoegd aan de rechterkant? Blaadjes, stofjes, fineliner en tekst. Er zit dus geen envelopje bij deze keer. Wat voeg jij toe aan jouw beeld?




Aan de linkerkant een veertje dat ik in een klein stukje papier heb geschept.
Fineliner erlangs om het een beetje naar voren te halen en het stofje doorgetrokken.



Wat heeft jouw magische figuur te vertellen?
De mijne geniet van het schoons in een kaal seizoen.

'Geniet van alle wintermagie,
blaadjes,veertjes,
steentjes,vlokjes,
zaadjes,mosjes,
meesjes,lichtjes,
ganzen, sterren,
maanlicht, houtvuur...'

Groetjes!
Christine

***

De bijdrage van Els Morsink:

Geïnspireerd op de kerst en de jaarwisseling, mooie foto's van jonge vrouw met de tekst:  'Wat zal het leven haar brengen?'
In de envelop you look lovely en hierbij aan de achterkant de kaarten hartenvrouw en klavervrouw. Als wensen voor haar en als de symbolen voor de liefde en het geluk.
Verder gewerkt met krijt en behang en stofjes. Alles gecombineerd met bordeauxrood omdat het voor mij een kerstkleur is. 





***

De bijdrage van Wilma Jansen:


Ik heb voor het sprookje de prinses op de erwt gekozen.  Bij het doorbladeren van een blad kwam ik toevallig dit prinsesje tegen, heb haar uitgeknipt en op mijn eigen bed geplakt. Zij houdt in deze tijd van warmte, lekkere kopjes thee en een mooie sterrenhemel. Heb hier en daar een kantje gebruik en de mooie stempel van een toekijkende maan.






***

De bijdrage van Hilda:

Als ik aan magie denk, denk ik aan sprookjes!  En ook herten hebben voor mij wat magisch. Ik gebruikte 2 illustraties uit een oud sprookjesboek en verder veel verf.... (en Neocolor II). 





***

De bijdrage van Margriet:

Deel 7 is weer zo’n pagina die geheel een eigen richting op ging en dat is al magisch op zich ;-)


***

De bijdrage van Jolande:


1 opmerking:

Jolande zei

Bloglovin had geen zin om deze les door te geven en ik dacht dat er in december geen lessen kwamen, dus had niet op dit blog gekeken.
Gisteren zag ik dan ineens les 8 in bloglovin verschijnen en dacht he, kan ik nou niet tellen :-)
Maar nu heb ik ze allebei dus gezien en zal kijken wanneer ik er aan toe kom om ze te maken. De pagina's op dit blog zijn in ieder geval weer heel mooi.
Ik wens jullie allemaal hele fijne Kerstdagen en een gelukkig, maar vooral gezond 2016.

Groetjes van Jolande