JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


31 maart 2015

126.9 De stand van de maan. En een uitnodiging om bij elkaar te komen...

Aangezien het buiten hevig stormt, staat mijn hoofd niet zo naar zon. Deze keer maak ik de maanpagina af, waar het slaapliedje in het vouwwerkje een plekje krijgt. En ook de standen van de maan wil ik nog een plekje geven.

1. Bij de Xenos lagen klosjes met kant. Dat zag er lekker oubollig uit. Wel passend onder het vouwwerkje.



2.
 In de hoeken van de pagina's schilder ik de maanstanden. Waar geef jij ze een plekje?

3. 
Welke maanstand vind jij leuk? Die kun je aan de rechterkant bijvoorbeeld groot in beeld brengen. Woont er een mannetje op die maan? Hangt er iets aan? Of heeft hij een gezicht?
Ik kies voor een slapend kindje.
De maan vul ik met knoopjes. Waar vul jij hem mee?






Nu is het een mooi geheel geworden.




Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen en invulling voor dit thema.



Verder leek het me heel leuk om een keer bij elkaar te komen en elkaars werk te bekijken. Het hoeft niet af te zijn. Maar het is wel enig om in het echt te zien wat hier zoal voorbij is gekomen.

Je bent daarom van harte welkom op dinsdagmiddag 23 juni, om 14.30 uur, hier bij mij in Lieren, in het atelier. Mocht je wel willen komen, maar komt het niet uit, geef dat dan even door. Misschien kunnen we schuiven.


Ben je zelfs nog niet begonnen, maar heb je wel zin om alsnog te beginnen?
Ook dan ben je welkom om inspiratie op te doen.

Ook kun je dan alvast een kijkje nemen in het volgende beeldboek, dat na de zomer gestalte krijgt.
Dat wordt veel vrijer en ook anders opgebouwd. Eerst wordt het boek in elkaar gestikt en er wordt ook aan meerdere pagina's gelijk gewerkt.
De basis wordt gemaakt van dat bruine papier dat onderin die lege bananendozen zit.
Ja, dat papier met die gaatjes erin.
Je hebt twee grote vellen nodig, dus als je ze tegenkomt... alvast maar meenemen.

Het thema van het nieuwe beeldboek wordt: Art Mail / Heart Mail
Een boek met allerlei envelopjes, kunstig bewerkt en gevuld met veel harten...
Nieuwsgierig?

De start van dat beeldboek duurt nog een tijdje en er zal ook meer tijd tussen de lessen in zitten.
Maar het lijkt me ook leuk om op die middag samen te brainstormen over de start, hoe vaak, etc.
Dus wil je straks, na de zomer, misschien meedoen en ben je nieuwsgierig? Welkom!
Laat me even weten of je komt.

***




Van Els Morsink komt dit Engelse slaapliedje in een hartvormig vouwwerkje:





En Annet Smorenburg heeft zelfs haar originele beer toegevoegd bij het aloude 'slaapkindje slaap'.



En van Marian Meijerink kwam dit werkstuk met mooi detail: 









Geen opmerkingen: