JOURNALING: BEELDBOEKEN, SCHRIJVEN, TEKENEN, SCHILDEREN EN FOTOGRAFEREN SPEELS GECOMBINEERD.

JOURNALING AND MIXED MEDIA

BLOG VAN CHRISTINE VAN DER BURG


02 februari 2012

27. 'Dag nacht...'

Materiaal: dik (aquarel)papier, verdunde acrylverf, kleurpotlood, decoratiestof.


Gewoon beginnen met een kleur waar ik behoefte aan heb. Niets bijzonders in m'n hoofd. Acrylverf verdunnen in een bakje en op het papier gieten. Dat is altijd heerlijk om te doen. Het wekt nieuwsgierigheid op; je weet immers niet precies wat de verf gaat doen en wat er ontstaat.
Het wordt in ieder geval blauw. Van heel donker tot bijna wit.

Met de achterkant van de kwast schrijf ik woorden in de verf die bij me opkomen. 'Nacht' en 'Hoop'. Als de verf straks droog is, komen de ingekerfde lijnen wel weer tevoorschijn. Zo niet, ook geen man overboord. Ik weet dat ze er in zitten.


Nu wat detailfoto's maken van interessante stukken op het papier. Het is nog niet helemaal droog, maar dat is geen bezwaar. Dit afgekaderde stukje vind ik mooi. En zo zoek ik er nog een paar.
Het thema verduidelijkt zich.

Het papier mag nu rustig verder drogen.
Een andere keer ga ik er weer mee verder. Nu print ik twee detailfoto's op A4-formaat uit.



Met een kleurpotlood volg ik wat lijnen in de verf. Er ontstaat een landschap. Daar moet ik zelf natuurlijk in. Pas dan ontvouwt zich het verhaal pas echt.

Dag nacht,
je hebt me veel inzicht gebracht,
maar pas toen ik om durfde kijken,
zag ik jouw schoonheid...'



De werkstukken wil ik straks bundelen in een beeldboek. Daarom plak ik ze op mooi handgeschept papier, dat zich straks overal in het boek zal herhalen.
Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Stineke zei

Een goed idee om zo vrij te werken.

Annie zei

Christine, mag ik vragen op welk papier je het print?
groet, Annie

www.hetjuwelenboek.blogspot.nl zei

Hoi Annie, ik print op heel gewoon papier, merk 4cc. Gekocht bij de kantoorboekhandel. 160 grams.